Spoznajte tím TrustPay: Interview s Júliou Korčokovou, HR Generalist
V našich blogoch vám predstavujeme šikovných členov TrustPay tímu.
Tentokrát sme vyspovedali Júliu Korčokovú, HR Generalist v TrustPay.
Čo ťa v práci motivuje?
Pracovné prostredie má často najväčší vplyv na moju motiváciu. Keď viem, že som súčasťou pozitívneho, navzájom sa podporujúceho kolektívu, kde vládne pohoda. Motivuje ma aj splnenie stanovených cieľov, pretože mi to dáva pocit úspechu. Keď sa mi podarí nájsť človeka do tímu a po čase povie, že sa tu cíti dobre. Vtedy si poviem, že to, čo robím má význam. 😊
Prečo si myslíš, že sa hodíš na túto pozíciu ako HR Generalista?
Keďže som veľký extrovert, odjakživa som sa rada socializovala a mala rada prácu s ľuďmi. Človek na takejto pozícii potrebuje byť komunikatívny, empatický, musí vedieť reagovať na rôzne situácie a mať nos na ľudí. 9 z 10 ľudí mi potvrdilo, že taká som. Ten jeden tu už nepracuje (smiech). Ale nie, milujem túto prácu a cítim, že som na správnom mieste.
„V 90% prípadov mi stačia 2 minúty na to, aby som vedela, či áno alebo nie.“
Vymenuj tri z tvojich silných stránok ako HR Generalista
Vačšinou sa túto otázku pýtam ja. 😀 Komunikačné zručnosti, čo je pre mňa jedna z najdôležitejších silných stránok na tejto pozícii, keďže človek na pozícii HR reprezentuje a zároveň predáva firmu. Multitasking a organizácia úloh, lebo je veľa vecí a povinností, ktoré HR oddelenie rieši a musí zvládnuť, hlavne u nás tým, že náš tím tvoríme len dve. Od organizovania a vedenia pohovorov, náboru kandidátov, komunikácie s manažérmi oddelení, aby sme sa uistili, že všetky personálne potreby sú naplnené, až po organizovanie teambuildingov a administratívu. Schopnosť rýchlo sa učiť, keďže každý deň sa stretnem s niečím novým, čo je ďalšou super vecou na TrustPay. Človek sa tu jednoducho nenudí.
Ako by si opísala firemnú kultúru TrustPay?
Toto je krásna otázka a vždy sa teším, keď ju na pohovore od kandidátov dostanem. 😊 Sme rodinná firma a tak sa u nás človek aj cíti. Ako doma. Sme viac kamaráti ako kolegovia, vieme sa tu na seba spoľahnúť a vždy si navzájom pomôcť. Stretávame sa aj mimo pracovného času pri dobrom jedle alebo pive. Vládne tu príjemná atmosféra a na ľuďoch vidno, že ich práca baví. To je pre každého personalistu ako pohladenie duše.
Ako ti tvoje minulé skúsenosti pomohli vyniknúť na tejto pozícii?
Prešla som si rôznymi pozíciami, venovala som sa hlavne organizovaniu eventov a učeniu anglického jazyka. Mala som možnosť pracovať s rôznymi typmi ľudí, a to mi do istej miery pomáha aj na súčasnej pozícii. Naučila som sa rýchlo reagovať a vynájsť sa v rôznych situáciách.
Akých ľudí hľadáte/zamestnávate?
Hľadáme ľudí “na rovnakej vlne”, s podobnými hodnotami a takých, ktorí zapadnú do kolektívu. Ľudí, ktorí sa neboja pracovať, sú iniciatívni, ústretoví a úspešní v tom čo robia. V 90% prípadov mi stačia 2 minúty na to, aby som vedela, či áno alebo nie.
Ako sa vám darí pri nábore nových ľudí?
Závisí to najmä od pozície. Na niektoré pozície nám reaguje viacero ľudí a nemáme problém si vybrať. No máme aj také, ktoré sú špecifickejšie alebo manažérske, kde si dávame väčší pozor a vyžadujeme od kandidáta vyššiu odbornosť. Vtedy sa vie celý proces predĺžiť. V niektorých prípadoch spolupracujeme aj s personálnymi agentúrami, najmä pri IT pozíciách.