Results

TrustPay announces new partnership with MuchBetter

Computer users and programmers have become so accustomed to using Windows…

TrustPay announces new partnership with MuchBetter

Computer users and programmers have become so accustomed to using Windows…

TrustPay announces new partnership with MuchBetter

Computer users and programmers have become so accustomed to using Windows…

4. marca 2021

Optimalizácia platobnej brány – alebo ako znížit mieru odchodu zákazníkov z košíka

autor: TrustPay
Sledujte nás:

Opustenie nákupného košíka je stále veľkým bojom obchodníkov s alarmujúco vysokou 80 % priemernou mierou nedokončenia online nákupu. Je dôležité vytvoriť plynulú a bezproblémovú skúsenosť zákazníka s nákupom s cieľom zvýšenia počtu konverzií a zníženia počtu zákazníkov, ktorí odchádzajú zo stránky na poslednú chvíľu.

Akonáhle sa zákazníci dostanú na platobnú stránku e-shopu, sú už v podstate rozhodnutí o nákupe. Všetko, čo musia urobiť, je dokončiť proces platby. Aj keď sa to javí ako jednoduchý krok, opustenie nákupného košíka je stále veľkým bojom obchodníkov s alarmujúco vysokou 80 % priemernou mierou nedokončenia online nákupu.

Opustenie nákupného košíka verzus optimálizácia platobnej brány

Dôvody na nedokončenie platby sú rôzne, no medzi tie najbežnejšie, ktoré kupujúci uvádzajú, patria skryté náklady na dopravu, potreba registrácie zákazníka, nedôvera voči platobnej stránke alebo príliš zložitý proces platby.

optimalizácia platobnej brány

Aj keď opusteniu nákupného košíka nemôžete úplne zabrániť, (vždy sa nájdu zákazníci, ktorí si to jednoducho rozmyslia 😊), existuje veľa vecí, ktoré môžete urobiť, aby ste túto mieru znížili a zvýšili tak mieru konverzie. Prvým – a možno najdôležitejším krokom – je optimalizácia spôsobu platby.

Všetky e-shopy by mali dbať o to, aby vytvorili platobný proces, ktorý je pohodlný, rýchly a najmä dôveryhodný, aby mali zákazníci väčšiu chuť úspešne dokončiť svoje objednávky.

Tipy na vytvorenie najkomfortnejšieho procesu platby

Často môže výrazne pomôcť samotné zjednodušenie procesu. Platobná stránka musí byť jasná, jednoduchá, ľahko vyplniteľná a nesmie zákazníkom dávať dôvod na váhanie alebo pochybnosti. Tu sú naše tipy na vytvorenie svižného a čo najkomfortnejšieho procesu platby.

1. Jednoduchosť alebo „Keep it simple“

  • Zaistite, aby bola platobná stránka optimalizovaná pre každý typ zariadenia (smartphone, tablet, počítač atď.) Vaši zákazníci nesmú mať pocit, že zobrazenie je nekvalitné, nakoľko to znižuje ich dôveru v platobnú bránu.
  • Vyvarujte sa viditeľného alebo pre zákazníka nepríjemného presmerovania stránky – riskujete tak technické problémy a zvyšujete tak neistotu zákazníka.
  • Minimalizujte počet polí na stránke alebo krokov v procese platby

2. Poskytnite pohodlie a výber

  • Snažte sa podporiť čo najväčšiu škálu platobných metód; ideálne sú tri najviac preferované metódy na každom trhu, na ktorom pôsobíte.
  • Pre vracajúcich sa zákazníkov ponúknite možnosti „platby na jedno kliknutie“
  • Implementujte možnosť platby „ako hosť“ pre nových zákazníkov s možnosťou vytvoriť si účet po dokončení transakcie.

3. Budujte dôveru

  • Uistite sa, že ceny sú pred konečnou platbou transparentné, vrátane výpisu všetkých nákladov na dopravu.
  • Ubezpečte zákazníkov, že ich platobné údaje sú chránené.

optimalizácia platobnej brány - prisposobenie svojej znacke

4. Vložte na ňu „svoj podpis“

  • Počas celého procesu používajte konzistentný vzhľad.
  • Prispôsobte si svoju platobnú stránku tak, aby bola v harmónii s vašou značkou.
  • Spolupracujte s vaším poskytovateľom online platieb a uistite sa, že zhromažďujete tie správne údaje, a kde je to možné, prispôsobte ich pohodliu vašich zákazníkov. Pokiaľ niektoré údaje nie je potrebné zbierať, skúste sa tomu vyhnúť, aby zákazníka počas dlhého vypĺňania formulárov neprešla trpezlivosť.

Tieto jednoduché kroky vám môžu pomôcť pri vytváraní plynulejšej a bezproblémovej skúsenosti zákazníka s nákupom. To vám pomôže zvýšiť počet konverzií a znížiť počet zákazníkov, ktorí odchádzajú zo stránky na poslednú chvíľu.

Čím pohodlnejšie sa vaši zákazníci počas objednávky cítia, tým je pravdepodobnejšie, že ju aj dokončia.

Ak hľadáte modernú platobnú bránu alebo sa chcete dozvedieť viac, kontaktujte nás na emailom na podpora@trustpay.sk .