Results

TrustPay announces new partnership with MuchBetter

Computer users and programmers have become so accustomed to using Windows…

TrustPay announces new partnership with MuchBetter

Computer users and programmers have become so accustomed to using Windows…

TrustPay announces new partnership with MuchBetter

Computer users and programmers have become so accustomed to using Windows…

20. júla 2021

Čo sú to opakované alebo „recurring“ platby?

autor: TrustPay
Sledujte nás:

Opakované platby a možnosť predplatného udržuje zákazníkov a obchodníkov v spojení a tým sa stáva jedným zo spôsobov, ako si vzájomne udržať dlhodobé vzťahy a zároveň to umožňuje podnikom, ktoré ponúkajú predplatné tráviť viac času poskytovaním svojich produktov a služieb a menej času správou platieb.

Takto si môžete vďaka platobnej bráne uľahčiť prácu s prijímaním platieb, keďže sa finančné prostriedky strhávajú sami, bez toho, aby ste sa vy alebo vaši zákazníci o to museli starať.

Opakovaná platba je v podstate trvalý platobný príkaz, len s tým rozdielom, že sa týka platieb kartou. Ide o ideálny stav, kedy si vaši zákazníci nemusia pamätať na zasielanie platieb za každý ďalší zakúpený produkt alebo mesiac služby. Opakované platby umožňujú automatické strhávanie peňazí z ich účtu a to tak často, ako je potrebné. Nastavenie opakujúcich sa platieb vám dáva možnosť automatického predaja produktov alebo služieb a optimalizuje zážitok z platby.

Opakované platby sa riadia obchodným modelom, v ktorom sa zákazníci a obchodníci zapájajú do trvalého vzťahu a nie jednorazového nákupu, kde zákazníci zadajú svoje fakturačné údaje raz a tým udeľujú obchodníkovi povolenie účtovať im náklady v dohodnutej frekvencii.

Pomocou opakovaných platieb je možné periodicky, alebo na vyžiadanie strhávať finančné prostriedky z karty potom, ako bola autorizovaná počiatočnou platbou.

Pre aký biznis sa hodia opakované platby?

Opakované platby sa hodia pre akýkoľvek typ e-shopu alebo biznisu, kde je potrené platby vykonávať pravidelne. Ide o rôzne predplatné alebo služby s mesačnými poplatkami, a to na akékoľvek časové obdobie v závislosti od obchodného modelu.

Proces je potrebné iniciovať počiatočným predajom alebo autorizáciou karty a môže vyzerať takto:

  • zákazník vyberie možnosť opakovaných platieb na vašom webe
  • následne musí prijať zmluvné podmienky a počkať na autorizáciu
  • nakoniec musí zadať údaje o svojej karte a potvrdiť platbu

Odteraz sa mu automaticky účtujú poplatky za určité obdobie alebo do zrušenia predplatného.

TrustPay - opakované platby

Aké sú výhody opakujúcich sa platieb?

  • Ako obchodník si môžete byť istý, že dostanete platby včas a o to ľahšie si budete schopní predpovedať váš tok peňazí – napríklad, keď si u vás odoberateľ objedná predplatné na celý mesiac alebo prípadne celý rok, môžete počítať s tým, že takúto sumu naozaj dostanete.
  • O platby sa vôbec nemusíte starať a vždy vám k určitému dátumu dorazia peniaze úplne samé.
  • Existuje tu aj možnosť nastaviť si bezplatné skúšobné obdobie tzv. „free trial “, aby vaši zákazníci mali možnosť urobiť lepšie rozhodnutie o používaní vášho produktu alebo služby.
  • Je to pohodlné a časovo nenáročné.
  • Je ľahšie vybudovať si pevné a trvalé vzťahy so zákazníkmi, čo následne vedie k ich vyššej životnej hodnote.
  • Vaši zákazníci si môžu predplatiť viac plánov naraz, čo zvyšuje konverziu a zlepšuje výkonnosť vašej firmy.
  • Používatelia môžu rýchlo zaplatiť len s jedným kliknutím.

Opakované platby podliehajú prísnym požiadavkám kartových schém VISA a Mastercard a obchodník musí mať vždy klientov súhlas a informovať ho o všetkých parametroch opakovanej platby. Takto sa predchádza prípadným rizikám zneužitia peňazí zo strany obchodníka.

Platobná brána TrustPay zaobchádza s citlivými kartovými údajmi podľa bezpečnostného štandardu PCI DSS. Znamená to okrem iného to, že obchodník nemá prístup k celému číslu platobnej karty zákazníka a dáta nemôže zneužiť.

Máte záujem dozvedieť sa viac o opakujúcich sa platbách a inkasách? Kontaktujte TrustPay na podpora@trustpay.eu.

Mohlo by vás zaujímať

Optimalizácia platobnej brány – alebo ako znížit mieru odchodu zákazníkov z košíka
Opustenie nákupného košíka je stále veľkým bojom obchodníkov s alarmujúco vysokou 80 % priemernou mierou nedokončenia online nákupu. Je dôležité vytvoriť plynulú a bezproblémovú skúsenosť zákazníka s nákupom s cieľom zvýšenia počtu konverzií a zníženia počtu zákazníkov, ktorí odchádzajú zo stránky na poslednú chvíľu.
Economy
author: TrustPay
Bezpečné nakupovanie na internete
Nielen technológie, ale aj aktuálna pandemická situácia vo svete zmenili naše nákupne správanie. Čoraz viac začíname preferovať online nákupy na internete pred návštevou kamennej predajne.
Economy
author: TrustPay
Ako prispôsobiť e-shop pre zahraničných zákazníkov?
Hodnota európskeho e-commerce trhu sa na konci roku 2020 odhadovala na viac ako 700 miliárd EUR, pričom takmer štvrtina hodnoty e-commerce transakcií sa vygeneruje práve nakupovaním od zahraničných obchodníkov.
Economy
author: TrustPay